Voorbeelden van OKR’s
OKR voor Marketing
Uitdaging: Het bedrijf wil zijn digitale impact vergroten en meer leads genereren via online kanalen, maar het merkt dat de huidige online aanwezigheid en conversieratio’s niet voldoen aan de verwachtingen
Objective: Vergroot onze online aanwezigheid om merkbekendheid te vergroten en leads te genereren | ||
KR: Verhoog het websiteverkeer van 8.000 naar 18.000 bezoekers per maand in het komende kwartaal | ||
KR: Verhoog het aantal volgers op sociale media kanalen met 15% | ||
KR: Verhoog de click-through-rate van online advertenties van 2% naar 5% in het komende kwartaal |
OKR voor bedrijf
Uitdaging: Het bedrijf wil zijn marktpositie versterken om zijn concurrentievermogen te vergroten
Objective: Pak de winnende marktpositie | ||
KR: Verhoog het marktaandeel van 10% naar 15% in het komende jaar | ||
KR: Verhoog de merkbekendheid, gemeten aan de hand van een herhalend marktonderzoek, met 20% in het komende halfjaar | ||
KR: Voer een nieuw product of dienst in de markt in die in het komend jaar €500.000 aan nieuwe inkomsten genereert |
OKR voor HR
Uitdaging: Deze scale-up groeit snel en het is belangrijk om talent aan te trekken en te behouden, terwijl ook de bedrijfscultuur wordt behouden en verbeterd
Objective: Verbeter de werving, behoud van talent en bedrijfscultuur | ||
KR: Verhoog het percentage succesvolle wervingen van nieuwe medewerkers met 25% in het volgende kwartaal | ||
KR: Verminder het personeelsverloop met 10% over de komende 6 maanden | ||
KR: Implementeer een nieuw Employee Wellbeing programma met een participatiegraad van ten minste 70% | ||
KR: Verbeter de medewerkerstevredenheidsscore met 15% in het volgende jaar |
OKR voor Klantenservice
Uitdaging: Dit team krijgt steeds vaker slechte reacties van klanten en wil daarom de klanttevredenheid verhogen door snellere reactietijden, het oplossen van klachten bij het eerste contact en het verbeteren van de algemene klantervaring.
Objective: Verhoog de klanttevredenheid en verbeter de efficiëntie van de klantenservice | ||
KR: Verminder de gemiddelde reactietijd op klantvragen van 3 dagen naar same-day in het komende kwartaal | ||
KR: Verhoog het percentage klachten dat bij het eerste contact (First-Time-Resolve) wordt opgelost van 60% naar 80% in het komende halfjaar | ||
KR: Verhoog de klanttevredenheidsscore van 7 naar 8,5 op een schaal van 10 | ||
KR: Implementeer een nieuw klantenservicesysteem met een succesvolle adoptie door 90% van de klantenservicemedewerkers in het komende kwartaal |
OKR voor Finance
Uitdaging: De afdeling Finance merkt dat het onvoldoende accuraat rapporteert over de financiën en wil de budgettaire nauwkeurigheid verbeteren om beter geïnformeerde financiële beslissingen te kunnen nemen
Objective: Verbeter de financiële nauwkeurigheid voor betere financiële besluitvorming | ||
KR: Verminder de afwijking tussen geprojecteerde en daadwerkelijke kwartaalomzetten van 8% naar 2% aan het einde van Q4. | ||
KR: Implementeer een nieuw financieel rapportagesysteem met een succesvolle adoptie door 90% van de financiële medewerkers in het komende kwartaal | ||
KR: Verbeter de nauwkeurigheid van uitgavenprognoses door verschillen te verminderen van 10% naar 3% | ||
KR: Verhoog het aantal op tijd afgeronde maandelijkse financiële rapporten van 65% naar 95% |
OKR voor Magazijn en Logistiek
uitdaging: deze afdeling ziet zich al geruime tijd geconfronteerd met leveringsvertragingen, een gebrek aan nauwkeurigheid van de voorraad en een lage efficiëntie van het magazijn. De uitdaging is: de logistieke processen te stroomlijnen
Objective: Huis op orde – verbeter de logistieke efficiëntie en nauwkeurigheid | ||
KR: Verhoog het percentage on-time leveringen van 82% naar 95% in het komende kwartaal | ||
KR: Verhoog de nauwkeurigheid van de voorraadregistratie van 65% naar 90% in de komende 6 maanden | ||
KR: Verlaag de gemiddelde tijd om een bestelling in het magazijn te verwerken van 3 uur naar 2 uur | ||
KR: Implementeer een nieuw magazijnbeheersysteem voor de distributiecentra in het komende jaar |